کامپیوتری که هرگز کرش نمی کند
نوشته شده توسط : ali
یکی از بدترین اتفاق های زندگی دیجیتالی ما: وقتی کامپیوتر شما کرش می کند چه احساسی پیدا می کنید؟

یکی از بدترین اتفاق های زندگی دیجیتالی ما: وقتی کامپیوتر شما کرش می کند چه احساسی پیدا می کنید؟ ممکن است از دست کرش های کامپیوترتان خسته شده باشید اما نتایج کار یک تیم تحقیقاتی، نوید آینده ای بهتر می‌دهد. آنها می گویند کامپیوتری ساخته اند که هرگز کرش نمی کند.

این تیم ادعا می کنند طراحی جدید آنها به صورت پایه با کامپیوترهایی که هم اکنون استفاده می کنیم متفاوت است. کامپیوترهای امروزی به صورت خلاصه اینگونه کار می کنند: اطلاعات را از حافظه می خوانند، روی آنها پردازش انجام می دهند و دوباره نتیجه حاصل را در حافظه ثبت می کنند. کامپیوترهای فعلی اطلاعات را تا زمانی که به مرحله بعدی نرفته اند پردازش نمی کنند بنابراین امکان مولتی تسک واقعی را روی واحد های اطلاعاتی ندارند.

اما طراحی جدید اطلاعات و عملیات های لازم را با هم ترکیب می کند و اطلاعات مختلف را روی سیستم های مختلف اش تقسیم می کند.

هر کامپیوتر از واحدهای سیستمی مختلفی تشکیل شده که کار دریافت، ارسال و پردازش اطلاعات را به صورت مستقل انجام میدهد و کپی های مختلفی از آنها به صورت رندم روی کامپیوتر وجود دارد.

اگر یکی از سیستم ها دچار مشکل بشود، اتفاقی برای کامپیوتر نمی افتد چرا که یک کپی سالم از آن را در اختیار دارد و می تواند از سیستم دیگری استفاده کند و خودش را بازیابی کند. نتیجه طراحی جدید این است که کامپیوتر هیچ وقت دچار کرش و از کار افتادن نخواهد شد.

این کامپیوتر فعلا در مرحله تحقیقاتی است و نباید منتظر باشید تا به این زودی ها چنین کامپیوتری در خانه داشته باشید. فعلا باید به شرکت های سازنده نرم افزار چشم بدوزیم تا نرم افزارهای بهتری تولید کنند که کمتر کرش می کنند
مطالب مرتبط
 




:: بازدید از این مطلب : 1357
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: